Alla inlägg under juli 2013

Av maeb - 29 juli 2013 19:19

Nu har jag kört i en vecka. Imorse visade vågen -2,3 kg. Jag är inte lika hungrig, men fortfarande sugen på mat. Får mig att undra, hur mycket har jag egentligen ätit det senaste året/1,5 åren?!! Fler konsekvenser av dieten är extremt dålig andedräkt. Idag åkte jag och handla sb12, känns på nåt vis rättvist mot omgivningen :-p. Precis som sist jag gick på diet undviker jag att hälsa på hos folk, känns inge kul att behöva förklara och till viss del försvara mitt val av viktminskning till precis alla man hälsar på. Då är det lättare att stanna hemma. Tråkigt men sant. Men, jag har ju resten av livet på mig att hälsa på folk :). Allt som allt känns det bra, önskar att kommande veckor går fort :). Kommer på mig själv ibland med tankar som att vi ska åka på den eller den restaurangen och fika/äta, men det går ju inte!För två år sedan, var jag och sambon i Åre och njöt av god mat, fin utsikt och tid med vänner. Då hade jag gått ner 15 kg, jag var smal och jättefin. Kunde köpa precis vilka kläder jag ville, nästan alla passade! De flesta i storlek small. Det är min målbild! Om jag/nästa gång jag är gravid ska jag kämpa mer mentalt för att inte gå upp lika mycket i vikt, så onödigt att lägga på sig! Vet att jag tänkte det i början, sa det tom till min barnmorska att jag inte ville gå upp för mycket. Men så vek jag mig för min dåliga karaktär.Fokusera på målbilden!

Av maeb - 25 juli 2013 19:24

Dag fyra. Är osäker om jag är inne i ketos helt och hållet, eller inte. Har haft problem med domningar i benen, dricker antagligen för lite vatten nu i sommarvärmen. Får bättra mig helt enkelt! Känner fortfarande av lite hunger imellanåt, det gäller att hålla sig sysselsatt. Vågen visar 1,3 kilo nedåt, så det går åt rätt håll i alla fall... Även fast jag vet att det är glykogenlagren? i kroppen som töms, som är orsaken till viktnedgången, så känns det ändå bra :). Har satt sikte på tre 30 min promenader om dagen, för att hjälpa förbränningen på traven. Ska jag gå på diet ska jag försöka få ut så mycket jag kan av det, tänker jag! Idag har det bara blivit två. Har varit väääldigt varmt, lika varmt igår när jag gick på dagen, lite för varmt tyckte jag faktiskt! Idag åkte vi ut och badade istället. Det gäller att ta till vara på sommardagarna och njuta också, av annat än mat alltså :-p.Summa sumarum: det känns bra! Äntligen har jag tagit tag i det! Har varit sugen på mat, men inte ett dugg sugen på godis eller glass! :)

Av maeb - 23 juli 2013 13:50

Jaha, nej, det gick ju Inge vidare. Inte ge upp. Nya tag. Se målet.Allvarligt talat, jag behöver bryta helt från gamla mönster med fel kost och ingen träning.Har inte kunnat tidigare eftersom jag ammat, men nu är det färdigammat för den här gången, William har hunnit fylla ett år och jag har hunnit njuta av denna sommar med grillat, glass och jordgubbar. Därför är det dags att ta upp det där målet igen, jag vill må bra!Nu har jag börjat på diet, ja, det har fungerat förut och förhoppningsvis igen. Igår började jag med nutrilett. Ska köra stenhårt med Shakes i tre veckor, sedan får jag se hur jag gör. Känns lite jobbigt att det fortfarande är sommar, det finns många frestelser. Jag kommer kanske trilla dit, det gäller bara att hitta rätt riktning igen och fortsätta. Jag har ett tydligt mål, och jag ska lyckas!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Vad är det för väder?

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards